Wiosenne powroty- Wołanie wiosny

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

1. Ćwiczenia separacji ruchów.

Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny
od ruchów innych części ciała.
• Niezależność ruchów rąk tułowia:
prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,
prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.
• Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:
zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,
uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni
i zewnętrzną stroną dłoni.
• Rozdzielanie ruchów palców:
zaciśnięcie pięści wokół kciuka,
unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.

2. Zabawy przy piosence Wołanie wiosny.


Rozwijanie głosu na sylabach: tiu, tiu, tiu, bzz, bzz, bzz, cyku-cyk.

 

3. Praca plastyczna Wesoła wilga.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 18, klej, nożyczki, kredki.
• Wycinanie z karty rysunku wilgi.
• Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).
• Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go według instrukcji.
• Sklejanie głowy.
• Udekorowanie wykonanymi wilgami kącika przyrody.
• Porządkowanie miejsca pracy.


4. Praca z książką 

Karta pracy, cz. 3, s. 64.
Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie z N. (lub samodzielnie) nazw części
ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 65.
Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków,
które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach.
Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 66.
Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym
obrazku.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Uśmiech

 

 

Katarzyna Szakoła