14.04.2021r. Wiosna na wsi- Dzień 3- Na podwórku

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

1, Ćwiczenia poranne:

2.Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta;
wyjaśnienie ich znaczenia.

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.

3. Praca zksiążką:

Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich
śladami. Czytanie z nauczycielem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt
w odpowiednich miejscach.

4. Praca plastyczna z wyprawki:

-  kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek z wodą

5.Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery

i liczby, cz. 2, s. 69.
Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich
liczb.

6. Zagadki  Bożeny Formy:

Lubi głośno gdakać, 
kiedy zniesie jajko. 
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
(kura)

Zakręcony ogonek, 
śmieszny ryjek ma o podłogę, 
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”
(świnka)

Na przykład łaciate, 
w oborze mieszkają. 
Pasą się na łąkach, 
zdrowe mleko dają. 
(krowy)

Nie pieje, nie gdacze, 
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?
(kaczka)

Grzebień ma na głowie, 
swoim głośnym pianiem 
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut)

7.Zabawa Jakie jest zwierzę?
 

Rodzic  pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia. Np.
Jaka jest kura? (mała, głośna…)
Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)
Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)
Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)
Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)
• Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Uśmiech

Katarzyna Szakoła