17.06.2020r. (środa)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
16 czerwca 2020
 
"Na plaży jest fajnie"
 
____________________________________________________________
 
1. Zabawa matematyczna "Ile jest łopatek?".
 
Potrzebne będą: kostka z oczkami, sylweta wiaderka ze sztywnego papieru/kartonu, spinacze do bielizny.
Rodzic prosi aby dziecko rzuciło kostką i policzyło liczbę oczek jaka wyskoczyła. Dziecko przy­pina do sylwety wiaderka tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka.
 
 
2. Zajęcia badawcze "Co pływa, co tonie?".
 
Potrzebne będą: pojemnik z wodą, tacka a na niej różne przedmioty np. małe kamyki, kartki z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga, klocek drewniany i plastikowy, piórko, liść, gąbka, makaron, łódka z papieru.
 cc
Dziecko wykonuje następujące doświadczenia:
- sprawdza, czy łódka pływa po wodzie czy tonie- umieszczają je na wodzie, dmucha na nią, obserwuje, jak łódka porusza się pod wpływem strumienia powietrza (dmucha raz mocno, raz lekko). Obciąża łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwuje, czy łódka udźwignie większy ciężar. Rodzic zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.
- sprawdza, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robi z plasteliny kuleczkę lub placek i ostrożnie umieszczają na powierzchni wody. Obserwuje co się stanie.
- kładzie na wodzie kartkę z zeszytu. Układa na niej piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonuje ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar.
Dziecko sprawdza, które z ułożonych na tacy przedmioty po wrzuceniu do wody zatoną a które nie.
 
 
3. Propozycja do obejrzenia: bajki nawiązujące do zabaw na plaży:
 
 
 
4. Karta pracy nr 58
 
Dziecko:
- koloruje figury dwoma różnymi kolorami,
- nazywa wybrane kolory,
- liczy figury,
- wskazuje największą figurę i najmniejszą figu­rę,
- mówi, do czego są one podobne,
- liczy obrazki: grabi, łopatek, wiaderek, fore­mek, i określa, czego jest najwięcej, a czego najmniej.
 
 
5. Praca plastyczna „Nadmorska plaża”.
 
Potrzebne będą: kolorowy piasek, pędzel, klej, kartka.
 
Na górnej części kartki dziecko malują klejem linie faliste i posypują niebieskim piaskiem. Dolną część kartki zamalowuje klejem i posypują żółtym piaskiem. Dodatkowo dziecko może wyciąć z kolorowego papieru słońce, parasol, muszelki i przyozdobić obrazek.
Kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę ta­blicową. Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru.
 
 
6. Zabawa na świeżym powietrzu.
 
xx zz
 
Dziecko, wspólnie z rodzicem, leży na kocu i przygląda się chmurom na niebie. Zastanawia się, dlaczego chmury przybierają różny kształt, próbuje określić jaki kształt mają chmury, z czym im się kojarzą. Następnie rysuje je na piasku.
 
 
 
Miłego dnia "Żabki" Uśmiech
 
 

Sylwia Radzikowska